הבלוג של יוסי המורה

הבלוג של יוסי המורה

יום רביעי, 14 במאי 2008

התחלה ברגל ימין, או מי אני ומה שמי

לפחות עד כמה שאני מכיר את העץ המשפחתי שלנו, אני כבר דור שלישי של אנשי הדרכה.

החינוך וההדרכה הם תחום העיסוק שמצא אותי, יותר מאשר שאני מצאתי אותו. בכל אשר חיפשתי לי פרנסה, בדרך כלל מצאתי את עצמי עומד ומדבר מול אנשים תוך שאני מצביע על דבר מה בתנועות ידיים נלהבות.

במשך השנים עשיתי הכל- הדרכתי בבתי ספר ומחוצה להם, הדרכתי קבוצות קבועות ומזדמנות, הדרכתי מילדי גן ועד קשישים, הדרכתי עולים חדשים, ישראלים ותיקים וגם תיירים, פיתחתי הדרכה, ניהלתי, ריכזתי ושיווקתי הדרכה, וגם הדרכתי בקורסי מדריכים.

כנראה שחינוך זה נושא שמעניין אותי. זו הסיבה שאחרי תואר ראשון בפילוסופיה ופסיכולוגיה, הלכתי ללמוד לתואר שני בחינוך.

כנראה שחינוך זה נושא שחשוב לי. זו הסיבה שאני בין מקימיה של עמותה שמקימה בימים אלה בית ספר חדש מעורב- דתי חילוני- בחבל לכיש. העיסוק בעמותה מביא אותי לחשוב הרבה על המודל הרצוי של בית ספר, שיהיה מקום שניתן לחיות ולגדול בו אבל לא ייתפס כרדיקלי ומפחיד מדי לאנשים "מן הישוב".

בתקופה האחרונה אני מתעסק הרבה בניסיון לשלב חינוך וטכנולוגיה. יש המון דברים מרתקים שמתרחשים בתחום הזה, ורק אחוז זניח מכלל הטכנולוגיה הקיימת בחינם מנוצלת לשיפור ההוראה והחינוך.

על כך אלה אני אכתוב כאן, ואולי גם על דברים אחרים כמו הומניזם, קנסטרוקטיביזם, פיתוח קהילתי, יהדות, סיפור סיפורים, ועוד כפי שאמצא לי זמן וכוח.

אין תגובות: